ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آموزش و پرورش در خراسان رضوی و ۴ استان دیگر کمبود نیروی انسانی دارد

  • کد خبر: ۱۸۰۲۵۵
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
آموزش و پرورش در خراسان رضوی و ۴ استان دیگر کمبود نیروی انسانی دارد
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و خوزستان کمبود نیروی انسانی وجود دارد که باید سناریوی متفاوتی برای آنها در نظر گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز قاسم احمدی لاشکی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های سی‌و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش افزود: ۱۰ موضوع مهم آموزش و پرورش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت، این موضوعات سالیان سال است که روی زمین مانده، اما امسال تمامی روسا و مدیران در خصوص آن‌ها ارائه مطلب داشتند و بیش از ۷ هزار برگ اطلاعات جامع پیرامون اجرایی شدن سند تحول بنیادین، ارتقا جایگاه و شان معلم، آغاز سال تحصیلی جدید، ساماندهی نیروی انسانی، تببین مدیریت آسیب‌های اجتماعی، تبیین پوشش تحصیلی و فرصت یادگیری، تبیین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، نقش‌ها و ماموریت‌های جدید مدارس، تببین نظارت بر مدارس غیردولتی، اطلاعات لازم و کافی دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی‌هایی که از روسا و مدیران انجام شد، ابراز رضایت فراوانی از نحوه برگزاری اجلاس سی‌وهفتم وجود دارد، گفت: مهمترین موضوع این اجلاس اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین بود که مباحث مطرح شده درباره آن بالاترین درصد سطح رضایت را داشت و ۹۵ درصد از افراد شرکت شرکت کننده در این اجلاس از آن راضی بودند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: پنج هزار مدرسه در جهت اجرایی سند تحول بنیادین به عنوان نمونه انتخاب شدند و قرار است برنامه‌ای جامع‌ای برای بقیه مدارس در سال آینده تدوین شود.

احمدی لاشکی افزود: همچنین حدود ۹۳.۵ درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش نسبت به بحث ارتقا جایگاه رتبه‌بندی معلمان رضایت داشتند. رتبه سوم رضایت نیز به دبیرخانه آغاز سال تحصیلی جدید داده شد.

وی ادامه داد: موضوعات تقویت مدارس دولتی، تبیین نیروی انسانی، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، فرصت‌های یادگیری عادلانه، تببین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، تبیین نقش‌های جدید مدارس و نظارت بر مدارس غیردولتی در رتبه‌های بعدی اعلام رضایت شرکت کنندگان در اجلاس سی‌وهفتم قرار گرفتند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل صرفه‌جویی و بهینه‌سازی منابع در این دوره از اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش رعایت شد، یادآور شد: بر این اساس بیش از ۷۰ درصد صرفه‌جویی موثر داشتیم. همچنین امسال سعی کردیم بتوانیم از نظر مشارکت نظر مدیران و روسا جلب شود، همه بتوانند اظهارنظر کنند و فقط شنونده نباشند.

احمدی لاشکی ادامه داد: در حال تدوین کتاب اجلاس سی‌وهفتم هستیم که در این کتاب مسائل اخلاقی مطرح شده در اجلاس، موضوعات ۱۰‌گانه اجلاس، اظهارات معاونان وزارتخانه و وزیر آموزش و پرورش برای هر موضوع در این کتاب آورده می‌شود تا ریل‌گذاری‌های آموزش و پرورش در استان‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رییس مجلس دانش‌آموزی نیز در این دوره از اجلاس اقدام به سخنرانی و اظهار نظر کرد، گفت: همچنین از رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز دعوت شد تا در این اجلاس اقدام به سخنرانی کنند.

احمدی لاشکی ادامه داد: در مجموع این اجلاس که به نام مدیران و روسای آموزش و پرورش است، مخاطبان آن را موثر دیدند، ریل‌گذاری‌ها انجام شد، ضعف‌ها و قوت‌ها بررسی شد و تا قبل از شروع سال تحصیلی تمامی ضعف‌ها لحاظ خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->